Luinstra Bronbemaling
Home | Nieuws | Bedijfsinfo | Kwaliteit | Producten | Links | Contact | Brandputten | Geothermie

Luinstra Bronbemaling 

Hormann Grondboringen 

Sonic Boortechniek 

GPS Boor & Jet


 

Nieuws

27 juni 2014 Aanbrengen WKO installatie tbv nieuwbouw Ikea Zwolle

Luinstra Watermanagement vollop actief bij nieuwbouw IKEA Zwolle
Naast het verzorgen van de bronbemaling nu ook de realisatie van het WKO systeem
bestaande uit een dubbel doublet voor totaal ca. 120M3/ h in uitvoering.

 

 

 

4 april 2011 Luinstra Watermanagement: Kwaliteit van plan tot oplevering!

In ons meer dan 25 jarig bestaan heeft het leveren van kwaliteit altijd op de eerste plaats gestaan. Dit komt mede tot uiting in de reeds jarenlange VCA* en EGB certificering getoetst door Aboma en Kiwa.

Om de lat nog hoger te leggen hebben we ons dit jaar laten opwaarderen van VCA* naar VCA** en hebben we ons kwaliteitsysteem laten toetsen aan de ISO 9001: 2008 normering.
Naast bovengenoemde behaalde certificaten zijn we ook gecertificeerd voor de, vanaf 1 januari 2011 wettelijk verplichte, SIKB BRL 2100 normering, protocol 2101 mechanisch boren. Dit maakt Luinstra Watermanagement richting de toekomst een betrouwbare partner waarvoor geen uitdaging te groot is.

Lees hier meer over de zekerheden die u, met betrekking tot kwaliteit en veiligheid, geboden worden!

 

 

25 oktober 2009: Holle avegaar voor plaatsing verticale infiltratiebuizen

Holle Avegaar voor plaatsing verticale infiltratiebuizenLuinstra Watermangement heeft in eigen beheer een holle avegaar ontworpen en gemaakt die het mogelijk maakt om infiltratiebuizen tot 500 mm te plaatsen tot dieptes van 10 meter.

Hierdoor ontstaat de unieke mogelijkheid om met deze snelle boortechniek infiltratiebuizen te plaatsen tot ver beneden de grondwaterspiegel. Dit was voorheen alleen mogelijk met veel gecompliceerdere en duurdere boortechnieken.

Met de nieuwe boor is het nu mogelijk om tegen geringe kosten ondiepe infiltratiebronnen te maken die rechtstreeks in een watervoerende zandlaag infiltreren.
De voordelen hiervan zijn:

- een veel hogere infiltratiecapaciteit
- uitstekende onderhoudsmogelijkheden

Verder is de holle avegaar uniek en wordt enkel door Luinstra Watermangement ingezet. Naast de eerder genoemde voordelen is de holle avegaar ook kostenbesparend, snel en efficiënt.

De holle avegaar is een nieuwe duurzame oplossing en een nieuwe primeur van Luinstra Watermanagement. Benieuwd naar wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

 

 

20 oktober 2009: Luinstra Watermanagment bestaat 25 jaar

Luinstra Watermanagement bestaat 25 jaarWat 25 jaar geleden begon met bronbemaling, is anno 2009 uitgegroeid tot een innovatief en technisch vooraanstaand bedrijf op het gebied van watermanagement. Luinstra Watermanagement in Nieuwleusen loopt op diverse terreinen voorop in de ontwikkeling van machines, processen en systemen. “Dat is de enige manier om de concurrentie in binnen- en buitenland voor te blijven”, zegt directeur Martin Luinstra.

Dat alleen de term bronbemaling niet meer van toepassing is op het bedrijf in Nieuwleusen, blijkt uit de omvangrijke lijst van werkzaamheden die door de circa 40 medewerkers worden verricht. Een opsomming: archeologie, milieu, koude-warmte opslag, geothermie, het injecteren van waterglas, met name als bemalen niet mogelijk is, het slaan van brandputten, hemelwaterinfiltratie, sonicboringen, enzovoort. Luinstra:” Op alle fronten proberen wij voorop te lopen, we zijn elke dag bezig met innovatie en daar slagen we goed in.”

Brandputten

Als voorbeeld noemt Luinstra het slaan van waterputten voor de brandweer, waarmee het bedrijf de grootste in Nederland is. “Daarin hebben we altijd veel geïnvesteerd en dat doen we nog steeds”, zegt Luinstra. “De faam die we daarmee hebben bereikt, is ons vooruit gesneld en nu krijgen we aanvragen uit het hele land. Dankzij innovatie zijn we in staat een goede prijs-kwaliteit verhouding neer te leggen. Maar we gaan nog verder. We hebben ultralichte inhangers ontwikkeld wat arbo-technisch een hele verbetering is en we geven van elke put de  gps-coördinaten weer, waardoor het voor de betreffende brandweerlieden snel terug te vinden is. Dat is essentieel bij brand.”

Uiteraard staat het boren en bemalen bij Luinstra voorop, “maar”, geeft hij aan, “het logistieke proces vinden we ook enorm belangrijk. Daar valt of staat elk project mee, is onze overtuiging. Vroeger waren we overdag aan het werk en zorgden we er ’s avonds voor de planning van de volgende dagen. Door de komst van de mobiele telefoon indertijd werd het een stuk gemakkelijker. Als een van de eersten in Nederland hadden we zo’n apparaat. Dat neemt echter niet weg dat je de processen goed op elkaar af moet blijven stemmen. Daardoor zijn wij in veel gevallen soms wel dertig procent sneller dan de concurrent en dat ziet de klant terug in de prijs.”

Spreiding

Spreiding van werkzaamheden betekent spreiding van risico en dat is in de huidige tijd te merken. Luinstra:” We doen veel in de bouw en daar is het op dit moment wat rustiger, in andere branches gaat het werk gewoon door of neemt zelfs toe en daarin zijn we ook thuis. De brandputten zijn daar een voorbeeld van, maar ook in de archeologie en op milieugebied hebben we veel opdrachten.”
Voor de archeologie heeft Luinstra de beschikking over een sonic-boor die tot 80 meter diep gaat en perfect de samenstelling van de bodem weer kan geven. “Een Amerikaans systeem, waarmee de klant veel sneller resultaat kan boeken”, legt Luinstra uit.

Wetgeving

Zoals gezegd is Luinstra meer dan alleen bemalen en boren. “We hebben veel kennis van de grondwaterwetgeving. Een wetgeving die continue aan veranderingen onderhevig is. Het is goed om daarvan op de hoogte te blijven. Zo moet er bijvoorbeeld grondwaterbelasting betaald worden wanneer je gaat bemalen. Wij zoeken altijd naar creatieve oplossingen om daarin besparingen te realiseren. Kennis daarvan is derhalve essentieel.”

“Zo zijn we altijd op zoek naar niches”, besluit Luinstra. “Juist omdat we in de afgelopen jaren een voorsprong hebben gecreëerd door innovatie en automatisering van processen. Zo hebben we met minder mensen het werk kunnen doen en dat merkt de klant. Een voorbeeld daarvan is een grondboormachine, waar voorheen drie operators bij betrokken waren, maar nu nog maar één. Niet alleen sluit je daarmee menselijk falen bijna uit, het levert ook een hogere kwaliteit op. Daarom moet je paden bewandelen die een ander niet doet. Dat levert de klant uiteindelijk geld op en daar doen we het tenslotte voor.”

 

 


15 oktober 2009: Website vernieuwd

Luinstra.nl heeft een update gehad. Hoewel de oude website prima functioneerde, was deze toch iets licht verouderd. Met de vernieuwde website is Luinstra weer klaar voor de toekomst.

 

 
2008-02-20 16:58:29 Artikel BMB Magazine

Ten behoeve van  het boren van infiltratie bronnen (VIS-Systeem) heeft Luinstra Watermanagement een op afstand bestuurbare boorrobot ontwikkeld. Het vakblad BMB heeft hier uitgebreid aandacht aangeschonken door een artikel te plaatsen.


Klik op de foto om het artikel te bekijken

boorrobot voor boren van infiltratie bronnen
 

 
 

EGB erkend | Raad van Accreditatie | KIWA | VCA | Aboma Keboma